Banana Smoothie 

Started this Thursday with a yellow protein smoothie. A new mix of ingredients, which turned out really wel! 

Banana Smoothie (1 high glass)

-> Just mix everything in a mixer until smooth. Pour over to a high glass and sprinkle some bee pollen on top. 

  
This smoothie is 100% free from gluten, dairy and added sugar! 

Raspberry Ice cream + Chocolate fluff 

Put together three favorites this morning. First I made my healthy raspberry-banana ice cream, which is super easy (takes maybe 2 minutes?) and is absolutely delicious! Perfect now when it’s spring and almost summer time! Then I made a new type of chocolate fluff and then I of course added a whole lot of almond butter and superfoods on top! 

Chocolate fluff (1 portion)

-> Start by whisking the egg white hard. Then turn carefully down the rest of the ingredients. Serve together with the healthy raspberry ice cream, almondbutter, mulberries and gojiberries both from Alivefoods as well! Delicious! 

  

Chocolate Pudding 

Another day and another new recipe for breakfast! I found the original recipe at HurBraSomHelst.se. One of my favorite blogs for food inspiration! My recipe is not exactly like hers, if you’re interested in the original recipe check her blog out! 

Chocolate Pudding (1 portion)

-> Start by mixing everything except the zucchini in a jar with a lid. Make sure all the chia-seeds are covered. Put in the fridge for at least 30-40 minutes. I let it stand over night. Then take it out, add the shredded zucchini and stir well so that all the zucchini is covered. And as usual I put it in the microwave for about 1-2 minutes to make it warm (absolutely optional). Serve with fresh berries, a lot of crunchy peanutbutter and dried superfruit

 
This goodness works as well as breakfast, a mid-day snack, dessert or a night snack. You choose! It’s also 100% gluten free, dairy free and free from added sugar!  

Chocolate Protein Waffles 

For lunch today we made gluten free chocolate protein waffles. My favorite waffle recipe! 

Chocolate Protein Waffles (1-2 portions)

-> Start by mixing the oats to a flour. Mash the banana in a bowl and add the rest of the ingredients. Let stand for 5 minutes. When the waffle iron is heated up. Add some coconut oil and pour over a little of the dough. Fry the waffles and then enjoy with your favorite toppings! 

Toppings alternatives (and I usually have multiple of these on the same waffle. Delicious!)

  • Coconut cream
  • Fresh berries 
  • Peanutbutter or other nutbutter
  • Cottage cheese 
  • Sugar free jam 
  • Fresh fruits 
  • Walden farms syrups 
  • Chocolate casein pudding (recipe HERE) 
  • Quark in different flavors 
  • Dried berries, fruit or superfruits

What’s your favorite toppings?   

 Today I had coconut cream, fresh strawberries and blueberries and melon! 

Chocolate Casein Pudding

Tried another new recipe this morning for breakfast. The combination of the healthy berry ice cream, the chocolate pudding and the almond butter is perfect! This portion is also very rich in both protein and healthy nutrients!

Chocolate Casein Pudding (1 portion)

-> Start by mixing together the casein, cacao powder and water. The add the egg white and whisk until fluffy. Mine didn’t become as fluffy as I wanted it to so next time I will try to whisk the egg white by itself first and then turn down in the casein mix. I also put the mix in the freezer for about 10-15 minutes before serving it.

I ate it together with my healthy banana + raspberry ice cream, almond butter, mulberries and gojiberries from Alivefoods. DELICIOUS start of the day! 

 
This bowl of goodness is 100% gluten free, dairy free and free from added sugar! Also rich in protein and low in carbs!

Gynostemma te

Mitt första inlägg som är endast på svenska // All English-readers please use google translate or some other translate tool to translate this into English.

Tänkte bara slänga in ett inlägg om en ny morgonrutin för mig. Eftersom jag älskar kaffe men kan endast dricka 1 max 2 koppar om dagen då jag är ganska så känslig för koffein så har jag vant mig vid att endast ta en kopp oftast på eftermiddagen. Jag har nu fått in en ny bra och hälsosam morgonrutin då jag dricker te på morgonen eller förmiddagen.

Det är inte vilket te som helst utan det är Gynostemma te som har en mängd hälsofördelar och smakar riktigt gott! Därför tänkte jag förmedla lite information om den fantastiska kinesiska medicinalväxt till er! All information är från Alivefoods hemsida.

Vad är gynostemma?
Alive Herbs gynostemma är ett örtte från ekologiskt odlad Gynostemma pentaphyllum från höga bergstrakter i sydvästra Kina, även kallad för ”Jiaogulan”. Dess löv plockas alltid i augusti då de innehåller mest av dess aktiva ämnen; gypenosider. Gynostemma är en växt som ibland hänvisas till som ”billig ginseng” eftersom den används som en billig ersättning för Panax ginseng. Gynostemma har ett bra innehåll ginsenosider som en gång troddes vara helt unika för Panax Ginseng. Som sådan, verkar de biologiska effekterna av gynostemma och panax vara ganska lika, förutom att gynostemma även kan motverka diabetes (på grund av dess unika gypenosider, som inte finns i panax).

Hälsofördelar

Diabetes. Enligt modern forskning kan gynostemma minska blodglukos hos diabetiker. Preliminära bevis hos diabetiker tyder på en potent minskande effekt av HbA1c, (ett mått på hur blodsockerhalten har legat de senaste 2-3 månaderna innan provtagningen). Även en anmärkningsvärd förbättring av insulinkänsligheten noteras hos diabetiker vid intag av gynostemmate. En minskning i fasteinsulin har också noterats. Långsiktigt intag av gynostemmate minskar även fettmassa hos diabetiker.Dess effekt på diabetes förmedlas eventuell av en blandning av AMPK aktivering och PTP1B inhibition.

Cancer. Gynostemma använd för att förebygga och minska spridningen av cancer på grund av den ökar aktiviteten hos antioxidativa enzymer som skyddar cellerna från oxidativ skada. Forskningen kring dess anti-cancereffekt är fortfarande i tidigt stadium, men gypenosider har noterats öka p53-aktivitet vid upprepade tillfällen. p53 är en normal gen som förhindrar att en cell omvandlas till en cancercell.

Adaptogen. Gynostemma används som adaptogen för att hjälpa kroppen svara på stress på ett hälsosamt sätt, behålla mental klarhet och minska trötthet. Dessa fördelar från gynostemma har ännu inte bedömts av forskning, men dess innehåll tyder på att det borde finnas liknande effekter som hos Panax ginseng och där har forskning visat att positiva resultat.

Kolesterol. Det finns vissa vetenskapliga belägg för att gynostemma kan minska totalkolesterol och öka andelen av det ”goda” (HDL) kolesterolet hos personer med höga kolesterolvärden.

Andra fördelar. Den används för att balansera nervsystemet och vid sömnlöshet. Tidig forskning visar att leverenzymer minskas med gynostemmaintag i en typ av fettlever. Denna ört har också använts traditionellt för ökad ungdomlighet och livslängd.

Gynostemma verkar vara mer effektiv när den används långsiktigt och förebyggande än rehabiliterande och terapeutiskt.

Så om du inte har testat det ännu, gå in på Alivefoods hemsida och klicka hem din första påse!

Alive Herbs Gynostemma

Bild från Alivefoods hemsida. 

  

Dagens frukost bestående av äggröra gjort på 2 ägg + extra äggvita, kryddor och lite mandelmjölk, en banan och en stor kopp gynostemma te med lite riven färsk ingefära i! 

 

Ginger Berry Smoothie

Needed a really fresh start of this Wednesday and the best way for me is a delicious sweet but sour smoothie! Gives me some spring/summer feelings! On the side I also had two perfectly boiled eggs and a kiwi.

Ginger Berry Smoothie (1 high glass)

-> Just put everything in a blender and mix until it is all smooth. Add more milk if you want to fill it out more and make it more liquid, add instead more banana or some quark if you want it thicker. ENJOY!

  This smoothie is one of my favorite ways to start the day when I want to be a little extra healthy and get a fresh start. If you want it to be paleo, just exclude the protein powder, it is still as good!